Geoblog.pl    ciesielka    Podróże    Porto    Ocean witający deszczem

Ocean witający deszczem

Portugal
Portugal, Porto

Do Porto dolecieliśmy po południu. Były spore turbulencje. Na lotnisku idziemy jeszcze do wypożyczalni po nasz samochód. Jeśli ktoś jedzie tylko do Porto to samochód jest zbędny. Po pierwsze z lotniska jest blisko do miasta i jest dobrze z nim skomunikowane. Po drugie parkowanie w Porto to jakiś dramat. Jest bardzo tłoczno i prawie każde miejsce jest płatne. My mieliśmy apartamenty bardzo blisko centrum, co skutkowało jeszcze większymi problemami z miejscem. Na szczęście zawsze się jakoś udało zaparkować. Zdecydowaliśmy się na samochód, ponieważ chcemy jeszcze zobaczyć okolicę. Nasze pierwsze kroki skierowaliśmy nad ocean. W okolicach Porto można bez trudu znaleźć kilka rewelacyjnych plaż. Przywitały nas potężne fale, z których kitesurferzy nie robili sobie nic, wręcz przeciwnie, im większa tym lepsza. Po kilku minutach zaczęła się nieprzyjemna mżawka. Niestety towarzyszyła nam już niemal cały wieczór.
Po spacerze nad oceanem i rozpakowaniu się w naszym miejscu ruszyliśmy na miasto. Wieczorny spacer po Porto, zwłaszcza po sezonie, to czysta przyjemność. Wąskie uliczki, schody to w górę to w dół. Dzieci szybko miały dosyć. Najlepszym tego dowodem jest ich zabawa wieczorem. Położyli się do łóżka i bawili się w rodzinę która śpi :)
Już nie możemy się doczekać żeby zobaczyć to miasto za dnia.