Geoblog.pl    ciesielka    Podróże    Kraje nadbałtyckie oraz Sankt Petersburg    Granica Bagrationovsk/Bartoszyce

Granica Bagrationovsk/Bartoszyce

Rosja
Rosja, Bagrationovsk

Było już różnie na granicy z Rosją ale takiego czegoś się nie spodziewaliśmy w najczarniejszych snach. Wiele razy wszyscy ostrzegali przed przejściem pomiędzy Obwodem a Polską, ale myśleliśmy, że wszystko jest przejaskrawione. Po dojechani w pobliże granicy zobaczyliśmy oooooooooooogromną kolejkę. Naliczyliśmy około 110 samochodów! A jestem pewien, że było ich jeszcze więcej, bo stały one nie w jednej pięknej kolejce ale wszędzie gdzie się dało, na poboczach, łąkach, zjazdach. Wszędzie były samochody. Polacy z kolejki pocieszali nas, że w sumie kolejka idzie szybko i za jakieś 4-5 godzin dojedziemy do odprawy!
Postawiłem samochód w ogonku i udałem się na granicę. W punkcie "wpustu" wytłumaczyłem rosyjskiej pani pogranicznik, że podróżujemy z Sankt Petersburga, nic nie przewozimy i... o dziwo udało się! Pani kazała ominąć nam kolejkę i podjechać do odprawy. Po drodze minęło nas jeszcze kilka rosyjskich samochodów ale i tak uniknęliśmy kilku godzinnego postoju w kolejce.. W sumie na samej granicy też już nie było tak źle, jak zwykle kilka formularzy, rytualne otwarcie bagażnika i do polskiej odprawy. Tam to już formalność i jesteśmy W Polsce!

zula - 2012-07-04 15:57
Udało się !

mikasz
mikasz - 2012-07-04 18:48
Z niecierpliwością poczekamy na podsumowanie wyprawy. Ciekawi jesteśmy Waszej opinii o odwiedzonych terenach. Nas Pribałtyka trochę rozczarowała. Znaleźliśmy wiele ciekawych miejsc (choć teraz widzę, że wielu też nie znaleźliśmy), ale oddzielone były od siebie zbyt dużymi obszarami całkiem monotonnego terenu.

ciesielka - 2012-07-04 18:53
@mikasz
To jest mniej więcej to samo odczucie jak moje. Najbardziej podobała nam się Estonia. Ale ogólnie nudy. Pokonuje się samochodem straszliwe odległości i nic się nie dzieje. Nic ciekawego przy drodze, żadnych ciekawych widoków. Tylko droga i las z lewej i las z prawej.