Geoblog.pl    ciesielka    Podróże    Grecja, Bułgaria, Rumunia    Zamek chłopski UNESCO

Zamek chłopski UNESCO

Rumunia
Rumunia, Râşnov

Zamki chłopskie były budowane głównie w Niemczech, jednak tam niewiele po nich pozostało. Natomiast w Rumuni pozostało wiele takich pamiątek po niemieckich osadnikach, zwanych Sasami, na czele z warownymi kościołami. Zamek taki był budowany od zera przez chłopów lub odkupowany od jakiegoś możnowładcy i rozbudowywany. Nie służył on celom mieszkalnym a tylko jako schronienie w razie niebezpieczeństwa.
Zamek Rasznow to jeden z najlepiej zachowanych zamków chłopskich. U podnóża góry znajduje się duży parking z którego odjeżdża "ciuchcia" pod samą kasę i wejście na zamek. Z zamku rozciąga się piękna panorama na okolicę. Część odbudowana zamku robi wrażenie, można poczuć się jak w tamtych czasach.

Niestety okazalo sie ze trasa Transforaraska jest zamknieta o tej poze roku, metr sniegu i musimy jechac prosto na Bukareszt. Ona otwarta jest od polowy czerwca do polowy wrzesnia!

mikasz
mikasz - 2011-05-23 10:37
Z tą trasą to jest tak, że czasem ją otwierają wcześniej, czasem później. A znacznie później likwidują tabliczki "trasa zamknięta". Myślę,że warto ją zaatakować w powrotnej drodze, bo to że jest zamknięta to znaczy, że nieczynny jest tunel na samej górze, ale mimo wszystko da się wjechać bardzo wysoko i wrócić. Warto, bo widoki super.

ciesielka - 2011-05-23 21:14
niestety, bedziemy wracac przez Macedonie i Serbi. Z perspektywy Przejechanej juz drogi to powiem szczerze ze mam juz dosyc serpentyn! Grecja jest tez gorzysta i pelna pieknych widokow. Ta trase zostawimy na kiedys indziej.

ciesielka - 2011-05-23 21:20
Te informacje, ze jest zamknieta mam od Policji. Bylem w Branie na komisariacie i Panowie, doskonalym angielskim, powiedzieli co i jak. Jeszcze dzwonili tam zeby sie upewnic i mowili, ze jest 1m sniegu na drodze.