Geoblog.pl    ciesielka    Podróże    Bałkany    Miasto św. Tripuna UNESCO

Miasto św. Tripuna UNESCO

Czarnogóra
Czarnogóra, Kotor

Kotor- przepiękne miasteczko o śródziemnomorskim charakterze - pełne wąskich uliczek, nieregularnych placów, świątyń i pałaców. Niesymetryczny układ miasta pochodzi jeszcze ze średniowiecza. Miasteczko znajduje się na liście UNESCO.
Zwiedzanie rozpoczynamy od renesansowej Bramy Morskiej. Oprócz tej bramy do starego miasta prowadzą również Brama Południowa i Brama Północna.
Przechodząc przez bramę wkraczamy na centralny plac starówki. Podziwiać tu można wieżę zegarową oraz średniowieczny pręgierz w kształcie piramidy.
Wędrując wąskimi uliczkami miasta dochodzimy do Katedry św. Trypuna. Wnętrze katedry skrywa wiele cennych zabytków.
Po drodze zaglądamy m. in . do Cerkwi św. Łukasza- to nieduża, jednonawowa świątynia. Najstarsze zachowane freski w cerkwi pochodzą z przełomu XII i XIII wieku.
Na koniec pozostają do zwiedzenia mury obronne. Długość murów wynosi 4,5 km, pną się one do wysokości 260 m n. p. m. Dzięki tak potężnej konstrukcji, miasto mogło skutecznie odpierać ataki wroga.
Droga na szczyt murów - do twierdzy- okazała się długa i męcząca, ale szybko została wynagrodzona w postaci przepięknego widoku na całe miasto.