Geoblog.pl    ciesielka    Podróże    Bałkany    perła Adriatyku UNESCO

perła Adriatyku UNESCO

Chorwacja
Chorwacja, Dubrovnik

Przyszła pora na Dubrownik- malowniczo położone, przepiękne miasto. Pomarańczowe dachówki na tle adriatyckiego szafiru i błękitu nieba- cudo! W mieście zachowały się mury obronne, które trzymają w ryzach historyczny wygląd miasta. Budowane były one od XIII do XVII wieku. Dzięki temu miasto zostało wpisane na listę UNESCO.
Zwiedzanie zaczynamy od spaceru szeroką, główną ulicą wyłożoną białym marmurem, wypolerowwanym stopami tysięcy turystów- to Stradun- główna trasa starówki.
Przy jednej z bram znajduje się Wielka Studnia Onufrego .
Kolejnym punktem naszego zwiedzania jest klasztor Franciszkanów. Na uwagę zasługuje mała apteka znajdująca się przy wejściu do klasztoru po lewej stronie. Działa ona w tym miejscu od 1317 roku. W muzeum zgromadzono eksponaty apteczne z XIV i XV wieku oraz piękne obrazy .
Dochodzimy do placu Luza, gdzie znajduje się m. in kolumna Orlanda i wieża zegarowa.
By poczuć atmosferę miasta warto przespacerować się wąskimi uliczkami które odchodzą od głównej ulicy.