Geoblog.pl    ciesielka    Podróże    Grecja, Bułgaria, Rumunia    Ruiny bizantyjskiego miasta UNESCO

Ruiny bizantyjskiego miasta UNESCO

Grecja
Grecja, Mistrás

Dojechaliśmy już po zamknięciu wzgórza, dlatego poszukaliśmy noclegu w samym centrum współczesnej Mistry, u podnóża góry na której znajdują się ruiny. W samym centrum przy deptaku jest Mistra Inn, na parterze restauracja, mile miejsce do odpoczynku. A po 8.00 na wzgórze.
Historia miasta sięga XIII wieku kiedy krzyżowcy wybudowali twierdze na szczycie, później przeszła ona we władanie Bizancjum i wtedy rozkwitła. Za budulec służyły materiały z pobliskiej starożytnej Sparty. Co ciekawe współczesna Sparta powstała z ruin dawnej Mistry i tak wróciło swoje do swego.
Całość zwiedzania to niezły górski spacer. Do zobaczenia dolne miasto, górne i forteca. W dawnej Mustrze nadal, nieprzerwanie od XV wieku mieszka kilka sióstr zakonnych, sprzedają tu swoje rękodzieła.

Droga z Mistry do Kalamaty to bardzo urocza droga górska. Serpentyny, nawisy skalne, wąwozy, przepuście, piękne krajobrazy, to co tygryski lubią najbardziej. Jeśli ktoś jedzie w stronę Olimpi polecam tę drogę.

mikasz
mikasz - 2011-05-23 22:31
Korynt, Epidavros, Mykeny, Mistra, Kalamata, Kiparissi, Olimp - ech łezka się w oku kręci. Ciekawe, że wszyscy których znam objeżdżają Peloponez zgodnie z ruchem wskazówek zegara (to, że zatrzymują się w tych samych miejscach jest bardziej zrozumiałe :) Polecam plaże w okolicy Kiparissi - najlepsze na całym półwyspie!

mirka66 - 2011-06-15 06:53
Uwielbiam takie miejcsa.To sa moje klimaty.