Geoblog.pl    ciesielka    Podróże    Grecja, Bułgaria, Rumunia    Warowny biały kościół UNESCO

Warowny biały kościół UNESCO

Rumunia
Rumunia, Viscri

Już z daleka widać wieże białego kościoła. Cała wioska Viscri to w zasadzie jeden wielki, żywy skansen. Brak asfaltu, średniowieczny układ ulic i tylko co jakiś czas zaparkowany samochód lub antena satelitarna na dachu zdradza w jakich czasach jesteśmy. Viscri to jedna z najładniejszych wsi Siedmiogrodu w jakiej byliśmy. Co prawda najlepiej byłoby poruszać się tutaj jakimś terenowym samochodem a nie kombi, no ale cóż... Sam kościół znajduje się na końcu wsi, jest stosunkowo dobrze oznaczony. Klucze do kościoła posiada gospodarz pod numerem domu 174, zresztą na słupie obok tego gospodarstwa znajduje się widoczny niebieski znak z symbolem klucza. My niestety zauważyliśmy go w drodze powrotnej i nie wracaliśmy już z powrotem. Dlatego nie wchodziliśmy na wewnętrzny dziedziniec. Sam kościół jest naprawdę piękną budowlą. Jeśli możecie zobaczyć tylko jeden z warownych kościołów to polecamy właśnie biały kościół.